30 april, 2011

700 sjukskrivs pga barn

SJUKT!
700 förskolelärare sjukskrevs tydligen förra året på grund av skador dom fått från barnen..
Kan föräldrarna inte uppfostra barn längre?
Jag tycker att det börjar gå för långt!
Jag har all respekt mot unga mammor och pappor som har modet nog att skaffa barn men det har inte med saken att göra.
Jag tycker att om man inte VET att man måste ha regler för barn så ska man inte ha barn! Hur mkt man än gillar barn knaske man inte är passande att blir förälder? Tänkt på de?
Vist det är kanske lättare sagt än gjort men seriöst(!!) till och men jag som inte är ett dugg intresserad av barn eller något åt de hållet vet att barn behöver regler och att man inte ska ge barn valmöjligheter för att deras hjärna inte klarar av det!
Tex, man ska inte fråga sitt barn vad den vill ha till middag, kommer inte ihåg varför men det hade något att göra med att deras hjärna inte var tillräckligt utväcklad eller något åt de hållet..

Barn nu för tiden har ALDERLES för lite respekt för äldre.. Som ex, när jag och min kompis skulle gå till bussen så va de en liten unge som pekade på min kompis och sa att hon va ful!
Vad e de för föräldrar som inte kan uppfostra sina ungar?!
Seriöst, träffar jag på den ungen och han säger något igen så ska jag TVINGA honom att visa mig vart han bor och så ska jag prata med hans föräldrar för det är INTE acceptabelt att ungar gör så! Det är det bara inte..
Uch blir så arg att jag skakar bara av att tänka på det!

1 kommentar: