20 april, 2011

Blir så arg!

Det börjar tidigt det här med att uppdatera varje halvtimmemen kan inte låtabli när man läser om hur oansvariga folk e.. jag kan ändå acceptera att man förstör andras grejjor men jag tykcet att äldrevården borde bli bättre..
Många som jobbar med älgrevården bryr sig inte ett piss om dom människorna dom tar hand om. Jag fattar inte! Hur kan man ha så lite respeckt för en människas liv och dess utom en gammal människa som inte har långt kvar..
Hur bara kan man?!
Jag vet alla klagar men ingen gör något.. Jag skulle dock inte ha något problem med att jobba med gamla om jag inte hade problem med att jobba/vistas i närheten av människor som jag inte valt själv.

men jag kan bara tänka hur hämskt det måste vara för dom gammla som råkar ut för detta, kan även inte låtabli att tänka på hur det kommer bli om några år. Föräldrar/skola lär inte längre ut respeckt till dom yngre.. Det är synd..
Jag skulle tycka attd et vore bra om dom införde "vett och etikett"-betyg, bara för att jag skulle äga sönder på det xD
nej men de skulle bli så mycekt lättare att tollerera människor när alla vet HUR man ska bete sig mot folk.

Men tillbaka till ämnet: Dålig äldrevård.
Nej, jag har inte så mkt mera att skriva om det igentligen bara att jag tycker de  dåligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar