12 januari, 2014

Förklaring

Folk verkar missförstå mig när det kommer till det här med raketer. Jag pratade ENDAST om att man inte ska förbjuda privatpersoner helt från att skjuta raketer. För mig är det självklart att man ENDAST skjuter runt 00. Jag kan sträcka mig så långt till att acceptera att man skjuter 23-01 men det ska inte smällas andra tider än runt tolvslaget på nyårsafton, PUNKT! Jag skiter i om du har ungar som vill se raketer, är dom inte stora nog att vara vakna när raketerna smälls så kanske de får tillkomma när dom blir äldre?

Jag tycker

  • Det borde vara licens att sälja & köpa raketer - det är som vapen i mina ögon
  • Ingen under 25 borde få köpa raketer
  • Man borde endast få avfyra raketer på privat mark(typ på sin egen tomt) 
Osv, vet att jag har lagt fram flera punkter som man också borde uppfylla men jag tror att folk förstår vad jag menar.. 

4 kommentarer:

  1. Sv; Haha i inlägget lät det som att jag skulle ge upp hästen för att hon inte ville hoppa, heheh. Absolut inte så jag menade utan var bara lite less efter att jag själv presterat så dåligt på kursen samt att mamma sa som hon sa. När jag kollar på hoppfilmer så ser jag hur glad och positiv Arwen är! Har ju somsagt inte hoppat så högt på henne (just nu hoppar jag banor på ca 1m) vilket gör att både hon och jag tappar suget lite heh :)

    SvaraRadera
  2. Ahaaaa! Nu hajar jag att vi är på samma nivå.. Förutom att jag helst skulle vilja skippa smällare helt och hållet men det är ju rätt häftigt med smällare och raketer :-)

    SvaraRadera
  3. Jag håller verkligen med btw^^
    Sv; Ja, Arwen är grym på att hoppa, det är bara jag som är lite ofokuserad ibland bara (hehe)

    SvaraRadera