21 december, 2010

mys

Sitter i soffan med Sara och dricker Tea(som har blivit kallt).
Sitter just nu oc funderar på aom man ska ta en paus från ridningen då mina knän inte blivit bätter..
Kanske borde sattsa på at få dom friska så att man faktiskt kan göra roliga saker som ridning utan att det gör ont..

*känner mig som en filosof elle rnågot idag*
Funderar på om man ska dra ut nästa vecka på onsdag eller om man ska skippa det..
Såg nyss att jag ska jobba på torsdag nästa vecka så det går nog inte att festa på onsdag.. Eller så dricker jag inte så mkt.. Kan ju dricka massa med Latte på jobbet om man nu bestämmer sig för att inte så va så mycket.. Hmm..
Jaa...Får se hur jag gör.. Går förmoderligen ut ändå.. såva 4h är inte såå farligt om man har koffein xD

Och en sak till.. Jag gillar inte skatt!
Jag jobbar för att jag vill ha pengar, jag vill kunna köpa saker/göra roliga saker för de pengarna jag tjänar men ge går ju inte eftersom att man måste börja skatta om man tjänar över 18.000.- på ett år.. Jag menar.. om man jobbar någon helg i veckan och har en hyffsat bra lön så kommer man lätt över den grensen fort. Och är man så studerande ungdom, som många är, och sedan ska försöka leva på det man tänar.. jag menar.. Tänk.. Man skulle aldrig ha råd med hyra till bostad och mat och vad man nu kan tänkas behöva. Vist. Förädrar e betalningsskylldiga tills man fyller 21/har gått ut gymnasiet men.. Gah..
kanske skrivet ett inlägg senare om detta .. Iaf.. huvudsaken med det här var: Jag gillar INTE skatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar