12 oktober, 2013

Lite häst

Kan ju berätta att jag red lektion för Sandra i tisdags vilket va välbehövligt, svårt och roligt. Det är alltid roligt att lära sig nya saker.
    Den här gången plockade vi bort min fina sits för att få ordning på grunderna så att jag skulle få lättare att känna takten i skritten och därigenom kunna känna tölten bättre, har haft svårt för det här med tölt då jag är storhästryttare i grunden, de gick bra efter att Sandra flyttat på mig ett x antal gånger ;) Jag har en tendens att sitta på baksidan av låren ist för insidan vilket gör att jag inte alls känner av takterna lika bra men de ska de nu bli ändring på.
    De gick jätte bra med tanke på hur svårt jag har för att slappna av så jag är nöjd med både mig själv och hästen :) Dock så är Freyja lite smått läskig ibland, iaf de gångerna som hon glömmer att lyfta på frambenen - de i sin tur resulterar att hon hamnar på framknäna, SKIT LÄSKIGT! De är inte första gången hon gör så, en gång gjorde hon de på en tävling i ökad tölt vilket resulterade i att hon hamnade på huvudet.. Hjärtat har lite svårt att koncentrera sig ibland skulle man kunna säga..

Ja nej.. kände bara att jag ville uppdatera lite om Freyja med :)
    Hon är för övrigt hel nu, annars så hade jag ju inte ridit lektion :P Men vi tar de lugnt, än så länge bara skritt och tölt uppsuttet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar