30 oktober, 2013

byterbilofta.nu

Kör inte längre volvo, kör inte heller golf.. Kan meddela alla den tråkiga nyheten att min kära, fina lilla golf är död. Han har rullat sina mil och jag har inte råd att laga de som behöver lagas + att ingen vill fixa honom då han är allt för rostig enligt de bilkunniga människor jag känner :(
    Nu kör jag syrrans polo, hon har ju inget körkort så de passar bra för tillfället, och den e mycket mer lik min fina lilla sigga än vad vovlon är.. Inte så konstigt kanske ;) Iaf, så känner jag hur Polon är en riktig tjejbil! Den e pigg och "rolig"(eller vad man nu ska kalla de), lite knepig men  trevlig att köra och mar MYCKE mer komfort än min lilla Sigge. Sigge är/va lite mer killig(om man nu ska vara sådan) och jag har faktiskt hört folk säga att han är mer killbil än tjejbil men att jag passar bra med honom(tror inte någon har vågat säga annat).
    Jag saknar min golf, han passade mig och jag har lite svårt att tänka mig i en ny(läs annan) bil men jag nöjer mig med vad jag har för tillfället.. När jag är rik(haha som om) så ska jag ruta upp sigge(om han inte har gått till skroten), få bort all rost och se till så att han är fräch och fin, sedan ska han användas som sommarbil :)

Jaa, drömma kan man alltid ;)

1 kommentar:

  1. Står en vit golf 1,8 -95 i Vallentuna i kökskick för 3000:-... :-)

    SvaraRadera