19 augusti, 2013

Vad vi tjejer ställer till med..

..och vad killar står ut med.. Det är väl så när man träffar nya människor och när man skaffar nya vänskaper, man förändras och det är väl både possetivt och negativt beroende på hur personen i fråga hanterar och balanserar upp sin tid och uppmärksamhet..
    Kollar man på "konstelationer" med vänner så kan man tydligt se när de splittrades och det är ganska så intressant ibland. En blir tillsammans med någon som ens kompis inte gillar eller också att ens flickvän/pojkvän/partner inte gillar vännen hur som så kommer detta oftast att ressultera i att man glider ifrån varandra. Tänk vad knas, vi blir tillsammans med någon och sedan vill man ändra på denna. Varför gör man så igentligen? Genom att ta bort en person ur någons liv så kommer personen att förändras, samma sak om du lägger till folk i dennes liv..
    Jag tycker att oftast så e det tjejer som är oförsiktiga om sina vänner och som oftast får sina pojkvänner att ta avstånd från deras "orginella" vänskapskrets. Är de verkligen de vi vill? Vill vi verkligen få fåra pojkvänner att sluta umgås med sina vänner? Är vi så egoistiska att vi behöver ha deras uppmärksamhet 24/7? Klarar vi oss inte utan dem i några dagar? Varför släppa hela livet bara för att man skaffar ett förhållande?
    Sedan kan jag inte låta bli att undra varför killar går med på våra galenskaper? Varför låter dom oss hunsa runt dom? Varför får vi bestämma vem dom ska umgås med? Varför? Är tjejen verkligen värd de om hon får dig att tappa alla dina vänner? Är det verkligen rätt då?
    Jag tycker som vanligt att man ska säga till om ens kompis har förändrats sedan denne blev tillsammas med sin flickvän/pojkvän/partner MEN man får självklart tänka på hur man lägger fram det och så får man ha i baktanke att denna kanske inte är redo att höra detta? Det du vill säga kanske inte passar just nu och får motsatt effekt å får istället får kompisen att ta avstånd?

Jag är glad över att 90%av mina kompisar inte tycker att jag har förändrats till de sämmre sedan jag "skaffade" B och jag har även hört från hans vänner att dom är glada över att han inte förändrats sedan han blev tillsammans med mig :) Jag tar de som att vi lyckats väldigt bra båda två med att behålla våra vänner, väldigt glad över detta..

Eloge till er som orkade läsa igenom denna virriga text :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar