13 juni, 2013

I köket

Igår va jag ganska flitig trotts baksmälla måste jag då säga :) På morgonen så ställde jag mig och gjorde Smördegsbakade äppelknyten (receptet hittar ni HÄR) och dom blev riktigt bra bakismat, kan vara sockret som gjorde att man blev fullt funktionell igen efter nattens äventyr.
fotat med mobilen
Nej men de är något jag rekomenderar alla att prova för de va verkligen jätte lätta att göra och jätte goda, kan även tipsa om att till detta är det jätte gott med grädd-vaniljvisp(hälften vispgrädde och hälften vaniljvisp, man kan lägga till ca 1tsk med vaniljsocker för att få mer smak på det hela om man känner för det)

fotat med mobilen
Jag va duktig och ställde mig i köket och gjorde middag med, fläskfilé i krämig sås och jisses den va supergod den med! Jag kan verkligen rekomendera er som gillar att laga god mat men som inte orkar eller har tid med allt för krångliga maträtter att gå in på Jennys Matblogg och hitta recept och inspiration för hon har verkligen mycke roligt där som man kan prova!
    Det var riktigt skönt att vara ledig igår, inte bara för att de va studentfirande i tisdags utan man fick en liten exta helg och de sitter då aldrig fel. Eftersom att det var så fint väder så passade vi(jag och le boifriend) på att åka hem till päronen och bada lite i poolen, jag vet inte hur man kalrar sig utan en pool längre och det känns lite knas att man blir så pass "beroende" av att ha en pool när vanan väl är inne..

För övrigt kan jag meddela att jag har börjat öppna mina vyer lite när det gäller vad för hund jag ska skaffa och jag har väl lite börjat fundera på en Dalmatin vilket är ett ganska stort hopp från vad jag ville ha tidigare(Shar Pei, Amstaff osv) men känner att dom kanske passar mig och min livsstil med tanke på att rasen är känd för att gå bra ihop med andra djur och framförallt hästar.
    Jaja, mer om det en annan gång :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar