09 maj, 2011

Asså, jag blir sååå trött på folk som skriver att fetma är en sjukdom.. Asså, njaaaa...
Man blir fet för att man har bra ämnesomsättning men inte rör på sig, eller att man inte har någon ämnesomsättning alls... och vist kan de vara genetiskt men man kna inte säga att de e en sjukdom..
Som ex anorexia, det är en sjukdom, den sitter i huvudet tro det eller ej.
Men hetsätning är inte någon sjukdom.. de e något man väljer själv..
Vist e det svårt att inte göra det när man väl har börjat men seriöst...
Folk kanske tycker att de låter taskigt va mig "bara för att jag e smal" men de e inte de jag pratar om..
Jag skiter i vad andra tycker om mig, så länge jag mår bra.

Men nu för tiden så blir folk som är för smala utpekade och fetma har blivit något accepterat.. Det är fel..
Båda är lika illa... Men ger man sig fan på att gå ner i vkt så är det lättare än att ex gå upp i vikt.
Ex min syrra som jobbar på att komma över 49kg. Hon vill väga 55 men kommer inte upp dit.
Varför? Jo dels för att hon tränar alderles för mycket och har alderles för bra ämnesosättning.

Nej, nu måste jag fortsätta läsa min irriterande teater men hata när man får typ sms eller något där det står "Skricka vdare detta så är du emot mobbning" eller något, För det hjälper inte ett piss om man skcikar runt sådanna, + att det aldrig står något om smala personer.. Är det då okej att trycka ner dom?

Ojoj, nej, nu ska jag sluta klaga och hitta något att äta.

2 kommentarer:

  1. Klart fetma och anorexia är lika illa.. fetma känns dock inte som värsta sjukdomen enligt mig.. hehe taskigt av mig :P

    SvaraRadera
  2. Googla lite på hypotyreos vettja ;)

    Vissa som är överviktiga är sjuka, vissa som är underviktiga är sjuka, många har bara tappat kontrollen...

    Anorexia, är när man tappat kontrollen. Hetsätning är när man tappat kontrollen.
    Viss fetma, är när man tappat kontrollen... Men det BEHÖVER inte vara det...

    SvaraRadera