07 januari, 2011

ang såkallad "kamphundar"

http://carro-staffeamstaff.blogspot.com/2011/01/kamphunds-figthen.html
Där..
Jag orkar inte skriva av för de va sjuukt långt inlägg men jag tror nästan att jag ska börja länka till den bloggen.. Seriöst..
Jag älskar, som folk vet. amstaffs och staffar och liknande raser.. Finns det någon mysigare ras?
De e en hund man kan vara ute och busa med, träna och göra massa roliga grejjor ´men på kvällen så kan man sitta i soffan och gosa med en trött hund (iaf av dom hundarna jag har träffat)..
Vist, som alla hundar kräver dom stimulans..
Jag har alltid hållt på med hästar och djur i allmänhet.. Vist man kan inte jämföra hästar och hundar men ag tycker ändå att de e lite samma sak att uppfostra en unhäst och att uppfostra en hund.
Båda behöver tydliga regler för vad som är okej och vad som inte är okej. Båda behöver kärlek. Båda behöver en "flock-ledare"..
Folk kommer säkert himla med ögonen och sucka när dom läser detta men det är iaf så jag tycker..

Back to work..
Inte för att de ringer men ändå xD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar