25 november, 2013

Glänser på valpkursen

Fick jätte mycket beröm av kursledaren idag då Aros är klart en av de "bättre" valparna i gruppen om man nu kan säga så, alla är ju underbara och super trevliga på sitt sätt :) Min är dock rysligt snabblärd(lite vad jag ville ha utav den blandningen) och han är så otroligt kontaktsökande, underbart med en sådan hund.
    Vi va tvungna att göra inkallningen lite "svårare" för Aros än för alla de andra hundarna då han är så väldigt duktig på just inkallning. Jag va också duktig på valpkursen(Ofc, jag är ju jätte bra), längtar lite till nästa kurs för då ska vi gå till en äng och släppa valparna så att dom får springa lösa och leka!


Bilderna är från i lördags när Aros va med mig i stallet och "hjälpte" mig med att morgonfodra i lördags, senare under dagen så fick han även en lektion i hur man beter sig runt hästar samtidigt som fina fina Nikita visade honom att man INTE springer bredvid en häst :P
    Haha, de e så fina tillsammans han och Nikita dock har jag inga bilder på de två tillsammans.. Får ta några bilder på de två nästa gång för de ska med till stallet minst en gång till för att Aros ska fatta att man INTE kan gå och sätta sig under en häst -.-'
    Aros tyckte att de inte var okej att bli tillsagd(i slutet av våran promenad) när han sprang upp bakom Freyja så då satte han sig under hennes vid hennes bakben, knäppa valphelvete. Tur är att Freyjson är snällast i världen, hon bara stod stilla och suckade medans Kelly drog bort valpen från bakbenen -.-' Tror dock att de blev så för att han va JÄTTE trött i både huvudet och kroppen.. han satte krokben för sig själv ett  antal gånger efter de..
    Båda hundarna va super trötta efter våran lilla promenad och däckade i bilen på vägen hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar