23 juli, 2014

Ams säger emot sig själv

Som rubriken lyder: Arbetsförmedlingen säger emot sig själv.. Dom vill att man ska jobba men man får inte jobba på timme.. Det I mina ögon är JÄTTE DUMT! Vist att dom vill försöka tvinga företagen till att heltidsanställa folk men då undrar ju jag om det inte är bättre att få jobba extra så mycket man kan under tiden man söker heltidstjänst? Känns som om det skulle bli mindre påfrestande för samhället som då skulle kunna lägga A-kassan jag får på någon annat?
    Skulle det inte va bättre att man fick tjäna en viss summa varje månad och sedan bedöms det ifall man ska få A-kassa eller inte.. Lite som med skatten... man får tjäna upp till 18.000 utan att skatta, vet att de skulle iaf få mig att vilja jobba mer och sporra mig mer än att ha det som de är nu....
    Jaja, vad vet jag.. jag är ju bara en av alla de arbetslösa ungdomarna som belastar samhället -.-'

2 kommentarer:

  1. Du får gärna utveckla det för mig så jag förstår bättre :)<3 face eller sms funkar bra!

    SvaraRadera