17 september, 2012

Jag tycker..

För att dra ett citat ur en gammal klassiker och jag hoppas folk förstår vad jag menar med detta

Mrs. Rabbit: What did your father tell you this morning?
Thumper: [clears throat] If you can't say something nice... don't say nothing at all.

Någon som vet vart detta kommer ifrån??
OFC så är det Bambi. Någon mer än jag som tycker att detta är något som fler kanske borde tätänka på?
Det jag menar med det här är inte att man inte ska få ha åsikter utan bara att man ska välja vad man säger, när man säger det och hur man säger det. Jag påstår inte att jag är snäll och vältalig alla dagar i veckan men jag försöker att inte trycka ner någon eller säga något för att göra någon ledsen.
Sedan gillar jag ärlighet men att vara ärlig och att vara elak är två olika saker, även om dom kan tyckas lika.

Nej nu har jag inte tid att skriva mer, nu ska jag jobba.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar