26 september, 2012

Framtids funderingar

Jag har fuderingar på att åka till island och studera(islandshästar då) men jag vet inte.. Jag vill och i värsta fall är det ju bara att åka hem, för som en arbets kolega sa till mig: Man kan alltid åka hem, och det stämmer.
JOBBIGT!
Tror att det som håller mig tillabaka mest är "Tänk om jag misslyckas".. Jag vet att jag inte kommer att misslyckas men rädslan finns fortfarande där.. Sedan så är även "tänk om jag blir rädd igen" ständigt och knackar på vilket är aningens jobbigt.

Den utbildningen jag tänker på är en treårig utbildning och då får man lära sig allt om islandshästen; allt från avel och gener till ridning och utbildning av unghästar. Det är så lockande, så frestad jag är att åka dit och lära mig massor.

Vad händer om jag åker dit/Vilka planer har jag för framtiden:
  • Köpa unghäst och rida in den själv med hjälp från kunnigt folk på island
  • Någon lätt tävling på island
  • Komma hem och sattsa på lite högre tävlingsklasser
  • Hjälpa folk med sina unghästar här i Sverige
Kort sagt jag vill göra det jag velat sedan fem år tillbaka: Jobba med inridning/tillridning av uinghästar..
Klarar jag detta utan att bli rädd igen? Det är nog den stora frågan.. UCH för rädsla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar