05 maj, 2012

Ridningen i veckan

Jag glömde att skriva i boken som vi har i stallet vad jag gjorde i veckan såå jag tänkte att jag ska dela med mig lite av det här :)
Bara för att jag vill ha något att skriva om :D
(bilden är gammal, från när hon stod på stenhugget)
Torsdag: Red vi bort förbi Stjärnborg, finns en rysligt fin ridslinga där som är ganska lång, och då koncentrerade jag inte alls på form eller något alls åt de hållet utan bara att vi skulle ha en trevlig och mysig ridtur vilket vi hade och freyja var inte lika trött när vi kom hem den här gång som hon brukar vara. Med oss ut på turen var Anna med Isak och även Madde med Magic. Att M&M följde med var något nytt och det var mycket trevligt och jag hoppas verkligen att dom kan följa med flera gånger. Freyja och Magic verkade komma ganska bra överens, Magic reagerade i alla fall inte på när Freyja fick sina så ryck och skulle gå så nära hästen bredvid som hon bara kunde.

Fredag: Red i hagen(aka våran lilla ridvolt ;)) och till en början ville Freyja inte alls det jag ville; dvs gå på raka linjer, skritta när jag bad om det, inte slängtrava eller sticka iväg efter Isak. och sådanna saker men efter ca 15min(det är väldigt bra träning för mitt tålamod och lugng det där) så bestämde jag mig för att vi bara skulle koncentrera oss på att följa ett voltspår och den gångarten och takten jag bad om och det gick toppen bra mot slutet. Det blev halvlånga tyglar och det verkade gå hem hos Freyja den dagen. Och i slutet var hon riktigt trött men ville fortfarande arbeta när vi skulle avsluta så det var riktigt

Älsklings Freyja<3
Man har hittat rätt när man längtar till stallet alla dagar i veckan oavsett väder

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar