29 december, 2014

Okej så vad har jag gjort?

Jag har ju faktiskt inte berättat om en väldigt "stor" grej som hände i december; Jag fick praktik plats för ev senare anställning på ett hunddagis! Vilket för mig har gjort jätte mycket för mig. Jag har ju inte varit så värst aktiv här på bloggen och de har sina anledningar, bland annat så har jag varit jätte nära på att gå in i väggen innan jag fick den här praktikplatsen.
    Nu kommer säkert många tänka "Hur kan man gå in i väggen av att bara sitta hemma och vara arbetslös?" and I will tell you; Man går in i väggen när man är både psykiskt och fysiskt sönderstressad på ett negativt sätt(nej all stress är inte negativ) och för mig är det väldigt påfrestande att inte ha något bestämt att göra om dagarna eller att behöva leva av någon annan(som jag har gjort de senaste året). Så de senaste 7-8 månaderna har jag praktiskt taget gråtit mig till sömns minst 5 dagar/veckan för att jag har mått så dåligt. Så nu vet alla varför bloggen varit inaktiv.
    Jag älskar verkligen att ha ett jobb där jag får röra på mig större delen av dagen och att få jobba med djur är bara sååå underbart! Har fått höra att jag ser mycket friskare och piggare ut sedan jag började praktisera och jag vill verkligen tacka Anna som äger Lyckliga tassar(där jag praktiserar) något enormt för att jag har fått den här chansen!
Anna & Aros, tack Anna för att du hjälper oss sååå mkt med att komma igång med draget <3

Aros är självklart med mig på dagarna och han har liiite svårt ibland att acceptera att han ska sitta i ett rum med sin flock och inte leka med mig hela dagarna men han blir bättre och bättre(han är ju husky trotts allt)! Han älskar verkligen en av sina kompisar, Diezel som är en Amstaff, Rottweiler blandning, och blir jätte ledsen varje gång Diezel går hem innan honom(vilket händer varje dag) men han börjar vänja sig vid det också :)
    Så imorgon ska jag tillbaka till dagiset och jag tror att Aros kommer bli jätte glad nu när vi kommer dit igen efter ca en veckas "lov"! Han har fått ta det lite lugnt i två dagar nu då vi har tränat mycket hårdare än vad vi brukar men tänkte nog springa lite med honom imorgon på lunchen då han verkligen tycker att det är super skoj(och vi båda, framför allt jag, behöver jobba upp våran kondition).
På bilden är det Aros och Diezel, vist är dom bara föööör söta!! Hel sjukt! <3 pluppisar :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar