05 december, 2014

Fundersam

Något jag har uppmärksammat i kommentarer man(inte bara jag) får från folk när man säger att man ska/vill skaffa ex en polarhund eller en jakthund är att "Det är väldigt mycket jobb med en sådan där".. Min tanke blir då genast att Ja, det är väl förmodligen det som lockar med just den rasen/balndningen.. Jag personligen svarar alltid att det som är lockande med dessa raser är just deras stora vilja att arbeta..
    Vet att folk förmodligen menar väl men man kan väl ändå försöka säga något som låter mer positivt och inte är lika har-du-tänkt-på-att-det-är-så-här-det-är-aktigt? Jag försöker verkligen utgå från att alla bara vill vara snälla och vill folks bästa men ibland ledsnar jag bara på att folk inte ens försöker låta trevliga utan bara dömande....
    Jag är kanske lite extra känslig mot detta men man ledsnar när man får höra samma negativa ton från folk i flera år.
    Man kan även se ett mönster i vissa personers kommentarer och de e mest sådana människor jag reagerar på. När en person upprepade gångar har lämnat kommentarer i väldigt negativa toner(och med negativa ord) blir det väldigt svårt å se personen som någon som bara vill en gott. 
    Nej, det va nog de lilla negativa jag behövde få ur mig :) Nu är jag nöjd! Delar med mig av en bild på två väldigt aktiva blandningar :)

från vänster: Snövit - samojed- och Siberian Husky-blanding, Aros - Schäfer- Siberian Husky och Berner Sennen-blandning.

Nu ska jag mysa med min underbara trevägskorsning <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar