18 november, 2014

Dagens tortyr och morgondagens träning

Yes, idag torterade jag hunden något enormt(läs att jag badade honom) då han luktade äckligt och jag har sagt länge nu att han "ska bada ikväll" då han har rullat massor i lera och så vidare, mycket skönt att ha en hund med vatten och smutts avstötande päls!
    Just nu ligger den stackars hunden i soffan och sover; Det tar ju på krafterna att behöva bli ren men det är ju en dag imorgon också och då kan man ju alltid smutsa ner sig, man kan ju inte vara ren hur länge som helst ;P


Det tar som sagt på krafterna att bli badad, man märker inte ens när man blir fotad med blixt eller när mattemamma klappar och pussar på en..
    Nu hoppas vi på att det snart kommer snö så att man kan skutta runt utan att bli smutsig.. Fast ändå så skulle det bli lite jobbigt om det började snöa typ nu för vi måste verkligen komma igång med spårträningen ordentligt..
    Och på tal om spår så har jag lyckats "övertala"(jag sa jag vill träna) Jennifer att vi ska ta med oss hundarna och spårträna lite tillsammans imorgon..  Vart vet jag inte men de löser sig, får ta med massa godis och leksaker dock :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar