12 april, 2012

One of the hardest decisions right now

Detta kommer att låta sjukt löjligt men jag vet verkligen inte om jag ska köpa en Nikon D700 eller en Nikon D800. Det finns massa för och nackdelar med båda och jag har velat ha en D700 länge nu men D800 är lite bättre(kan vara för att den e nyare?).
Jag orkar inte riktigt gå in på skillnaderna och det här för jag har trotts allt inte använt någon av kamerorna.
Utseende mässigt så lockar D800 mycket, också för att den ska vara bekvämare att hålla i, med sina lutande knappar och lite mer runda form. D800 har också helt otroliga 36,3 megapixel vilket ger stor skillnad om man ska skriva ut gigantiska bilder, D700 har 12,1 megapixel.

Om man ser bort ifrån pris skillnaden mellan dessa kameror(för jag har råd med den jag vill ha oavsett) vilken ska man välja då? anledningen till att jag skrev att ni ska bortse från priset är för att jag vet att många många tar med det i sina beräkningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar