22 februari, 2012

Skaffa hund?

Jag har i flera år velat skaffa hund men har inte haft tiden till det och jag har försökt komma på olika lösningar för att få ihop pluggande med hund, dock gav jag upp för ca ett år sedan och insåg att jag blev tvungen att vänta med införskaffandet av hund tills gymnasietiden är över. Och över är den ju i sommar.
Att det är slut med tiden på gymnasiet ger mig massor med tid att annat som jag vill göra och har planerat att göra, som ex att plugga vidare men om jag pluggar vidare på en gång så har jag ju ingen tid till att skaffa hund. Knepigt det blev där.
Dock så skulle jag ju kunna göra så att jag tar ett år ledigt från pluggandet och skaffar hund det året för mormor går i pension vintern 2012-2013 så då har jag ju någon som kan ta hand om hunden menads jag pluggar och så kan jag träna och så på kvällarna när jag kommer hem från skolan.
Andra valet jag har är att plugga vidare på en gång och sedan efter dom åren skaffa hund men då känner jag att jag inte kommer att ha tid med att ta ledigt från eventuellt jobb om man ska skaffa sig en karriär inom det man nu håller på med och jag vill så gärna ha minst ett år på mig till att lära känna hunden, det känns lite som det där med att skaffa häst; Man känner inte varandra på en gång och det kan ta upp till något år för att lära känna varandra, hästen har man dock inte i hemmet.
Men jaa.. Man får väl se hur det blir med saken…

1 kommentar: