27 oktober, 2010

Att ha päls eller inte, det är frågan..

Jag fattar inte.. Folk säger att det är hämskt att ha päls och massa grejjor men..
Okej, jag skulle inte köpa en ny päls.. jag skulle dock kunan tänka mig att köpa en Gammal päls, bara för att de e snyggt och skönt.
   Anledning till att jag inte tycker att de e hämskt att ha på sig en gammal päls: Ska man kasta den? Jag föredrar att hedra djuret genom att bära dens päls än att förstöra pälsen.. Dessutom att använda en gammal päls kallas för ÅTERVINNING för er som inte tänker så långt.
   Anledningen till att jag inte köper en NY päls: Onödigt att döda djur för ENDAST pälsens skull när det finns så fina fusk pälsar.. Dock så är dom inte i närheten lika varma och mysiga som riktiga pälsar.

Men som sagt.. Det är onödigt att döda djur för pälsens skull men är pälsen redan gjord för längesedan så finns det inget att göra åt saken och då kan man lika gärna använda de..

 Detta är ett snyggt exempel på en gammal men ändå underbart fin ÄKTA päls somjag inte skulle tveka att använda.. Dock har jag för tillfället inte råd att köpa denna..

1 kommentar:

  1. Päls = win. Orka gå runt och leka moralpolis, jag är hellre varm i vinter.

    SvaraRadera