11 oktober, 2015

Ny inredning!

Nu har vi äntligen hittat lite av vad vi har letat efter!
    Vi har köpt en tv-bänk att ha tvn på. Även om det inte är mycket så är det en liiten bit på vägen till att ha huset som jag vill! Jag har kommit fram till att jag ska börja med vardagsrummet, är mycket lättare att fokusera på ett rum åt gången än sex rum..
     Vi har även köpt en soffa(!) som kommer någon stans mellan den 7e December och 4e Januari.. Vi kommer aldrig mer att sova i sängen, så skön va soffan. Jag har även funderat på lite andra grejer som jag sååå gärna vill ha men får ta och lugna mig lite tror jag.

Det jobbigaste med att ha flyttat till hus är alla som frågar "Har ni fått ordning på det än?" och nej... Jag tror aldrig jag kommer få ordning på det men är inte det också lite meningen med hus? Det finns ju alltid något att fixa med, det är ialla fall så det känns just nu men det kanske ändras. Vi har våra prio-saker som ska fixas och lite så men jag tänker inte stressa över det länge..
    Blir så skönt när soffan kommer för då kommer jag kunna ha folk över och att de faktiskt finns någon stans att sitta för som det ser ut just nu har vi köksbordet och en halv soffa, mindre roligt.
    Kan ju även avslöja att ett av mina prion är att skaffa en kattlucka så att katterna kan gå in och ut som de vill utan att jag behöver oroa mig, ska hitta en sådan där med chippläsning så att inget annat djur kan komma in genom kattluckan, och framförallt så vill jag inte ha in grannens alla katter då vi bor bredvid en tvättäkta catlady med femtioelva katter..

Bild från säljaren men här är vår fina tv-bänk. Är större och tyngre än vad den ser ut att vara på bilden..

Det är en annan färg på soffan vi har beställt(mer mörkbrun) än den som e på bilden men det är såhär den ser ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar