07 september, 2015

Vi har hittat hem!

Jag kan ju börja med att berätta att det går sjukt bra på jobbet! Jag trivs och är helnöjd med mina kollegor även om det är lite setressigt till och från men vilket jobb är inte stressigt? ;)
    Vi har även sålt lägenhete(!), eller ja B har, och så har vi köpt ett jätte fint litet hus men en helt underbar tomt! Självklart så är det i lite små behov av renovering(som alla hus) så nu har vi det väldigt pyssligt hemma!
    Bilder har jag tyvärr bara på utsidan då vi inte är klara med hur det ska se ut inne än! Men det går frammåt i alla fall och vi har redan några planer för tomten. Det ska självklart byggas en hundgård så att Aros kan var hemma på dagarna när vi jobbar, självklart blir det när vi har en till hund men känns så mycket bättre att kunna lämna honom ute än att han ska behöva sitta inne och vänta på oss när vi ex åker iväg och handlar! Med huset följde även en lite liten damm med fiskar som ska grävas ut och bli aningens större(den kommer att bli stooor) och lite annat som cokså ska fixas!



Kommer flera bilder på vårat fina hus i ett annar inlägg.

    Längtar tills i vår när jag kan börja ta mer tag i trädgården och förhoppningsvis så litar jag tillräckligt på Lucy för att släppa ut katterna med! Luna skulle jag kunna släppa ut nu för hon springer bara in i köket när hon blir rädd för något men som sagt litar jag inte på Lucy, skulle vara så jobbigt om hon sprang bort och inte hittade hem igen.
    Har lite funderingar på en gps-sändare på katterna när de är ute så att man alltid kan hitta dem ifall de har varit borta för länge. Vi ska även fixa en kattlucka som öppnas med ett chip i huden för att de ska kunna gå in och ut som de själva vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar