06 september, 2015

det blir inte alltid som man vill

Som rubriken lyder så går det inte alltid som planerat.
    Aros är nu röntgad och det tyvärr med riktigt tråkiga besked; C/D på höfterna. Så nu ska vi ta kontakt med fysioterapeuter och andra tränare för att få hjälp med "rehab" så att han får riktigt fina och starka muskler, detta för att han ska hålla så länge som möjligt! Detta innebär ju då även att han inte skulle hålla för att bli patrullhund så detta får han tyvärr hoppa över.
    Jag har dock beslutat att han ska få fortsätta göra allt de som han tycker är super roligt(ex. så som att dra, hoppa och leka med kompisar mm), detta kan ju även innebära att hans liv inte blir så långt som de kunnat bli om jag inte lät honom göra allt det där roliga MEN kvalitet över kvantitet(!) är det vi går på hemma.
    Han är värd att få ha de roligaste livet han kan så länge hans kropp orkar, oavsett om det är 5 eller 10 år till!

Så nu vet alla! Jag är för övrigt sjukt innaktiv här och jag ser tyvärr inte att det blir bättre innom en nära framtid då jag har sjukt mkt på jobbet och ALLA hemsidor förutom de som behövs i arbetet är blokerade.
    Kommer dock ett tidsinställt inlägg lite senare(eller kanske imorgon) där jag berättar lite mera om vad jag har för mig för tillfället :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar