21 april, 2015

Skoj skoj skoj

Nu har vi verkligen kommit igång mer med dragträningen! Det är så roligt, tycker både jag och Aros, och han är så duktig. Han är otålig och vill kasta sig iväg men liter inte riktigt på honom i draget då han får för sig att tvärvända och springa åt andra hållet vilket gör skit ont, fick cykeln på munnen(här hjälpte inte hjälm!) i fredags så har fortfarande ont i tänderna..
    Nej men sådana småsaker får man kära sig att leva med. Vi har börjat träna mer seriöst på vardagslydnad nu när vi ska försöka klara av en certifiering i oktober, ska röntga höfter och armbågar också :)
    Hade även tänkt att vi ska försöka oss på DW eller WP men måste skaffa ett sele till det först, vill att Aros ska bygga lite mera massa.. Hade även tänkt att vi ska försöka ta oss till en hundsim så att han kanske kan kära sig simma och där igenom även få lite mera självförtroende att jaga pinnar i vattnet för man ser på honom att han gillar vattnet men vågar inte riktigt simma, min lilla fegis <3

Saknar mina kollegor på Lyckliga Tassar en hel del men nya jobbet är också roligt fast på ett annat sätt.
    Aros har börjat på hunddagiset Barky nu när jag inte åker till Täby varje dag, han trivs jätte bra och han är tydligen jätte duktig och snäll på dagiset! Det känns så skoj att höra <3
    Nej, nu ska jag laga mat :)

1 kommentar:

  1. Tråkigt att du inte fick stanna kvar på Lyckliga Tassar pga AF, men kul att du trivs på det nya jobbet också! Det var faktiskt på Barky som jag och Kay praoade i 9:an! :)

    SvaraRadera