05 februari, 2015

Drag i djup snö

Igår kväll fick Aros dra min kompis i djup snö på en snowracer medans jag sprang bredvid och hjälpte honom att starta. Måste ju säga att min kondition är nååågot sämre än Aros...
    Jisses vad kul det var och för första gången så sprang han på ordentligt utan att någon stod framför och ropade på honom, att jag sprang lite bakom och ropade "Jiipp jiipp" är kanske inte lika lätt för mig(han är löjligt snabb även med någon på snowracer bakom) men det är verkligen ett stort steg i rätt riktning!
    Idag och imorgon så får han vila från dragträningen men hade tänkt att han skulle få köra igen på Lördag. Sedan får vi se när nästa dragträning blir, måste skaffa en almanacka så att jag kan skriva upp när allt ska göras och tränas så att det inte glöms bort!
    Letar just nu efter en lydnadskurs att gå med Aros då jag känner att vi har kommit ås långt vi kan på egen hand, känner att jag behöver nya perspektiv och motiveringar på saker och ting så om någon har en rekommendation på en bra kurs i norra Stockholm skulle det vara jätte bra!!
Dagens inlägg får avslutas med en bild på Aros och en av hand dagis-kompisar Boris :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar