29 augusti, 2014

Nästan

Jag har nästan lust å ta bort allt vad heter social media så här när det är valtider, folk verkar ha jätte svårt å förstå att vi lever i en demokrati med yttrandefrihet(vilket betyder att man får tycka, tänka och prata om vad man vill).
Nu vill jag att ALLA som tänker läsa vidare läser detta ur en objektiv synvinkel, har du inte den förmågan får du gärna avbryta här och fortsätta när du lärt dig hur man gör. Tack.

För att fortsätta från början: Folk verkar inte förstå: att vi lever i en demokrati där man får tycka hur man vill, att vi i grundlagen har yttrandefrihet så folk får säga vad dom vill, att alla oavsett åsikter är lika värda. Att kunna se att alla har lika värde(feminister som nazister) är något alla borde kunna och fått lära sig från de var små.
    Jag är inte nazist eller rasist, jag älskar landet jag bor i och jag vill dela de med alla för alla är värda att komma till en plats där ingen säger åt dem hur de får tänka och tycka.

Jag tycker att alla som önskar att skada en annan människa har något otroligt fel i sitt huvud, oavsett om du är nazist eller feminist! "En felaktig handling i rättvisans namn är fortfarande en felaktig handling" som jag citerade på facebook för någon dag sedan.
    Men helt ärligt, kan man säga att man är feminist om man nu tycker att de som är nazister(i mina ögon så är det "stackars människor som inte har en frisk hjärna") borde dö eller skadas allvarligt? Vist borde de människorna(nazizterna) låsas in på ett psykhem tills de har lärt sig att alla har samma värde oavsett vad du har för färg på huden, håret, ögonen, vad du har för läggning, vad för kön du identifierar dig som, om du har ett handikapp osv.

Jag tycker:
  • Synd om de människor som inte vet bättre än att hata andra
  • Att alla är värda lika mycket
  • Att de som uppvisar nazistiska och/eller rasistiska åsikter borde få träffa en psykolog som han hjälpa dom att hitta roten till hatet och på så sett hjälpa dom att komma över hatet och börja acceptera människor som dom är även om de inte är som dom..
  • Att folk som inte gillar demokrati kan flytta till ett land med diktatur
  • Att de som vill skada någon(baserat på deras åsikter) borde läggas in på psyket tills de inser att det inte är friskt att vilja skada någon annan.
Jaa, det var väl så långt jag har kommit nu i mina tankar.. Blir dessutom så otroligt ledsen när folk slänger ur sig antydanden att jag ska vara rasist eller nazist bara för att jag inte tänker sitta å säga "död åt nazisterna" bara för att de står emot allt vad jag tycker.. Det är inte demokrati!

Nu ska jag sova innan det blir rörigare här.. God natt alla..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar