27 juni, 2012

För jag svävar högt i de blå

Är det tillåtet att vara så här äckligt nöjd med sig själv utan att gå på diet eller vara på gymmet varje dag i veckan?
Klart det är.
Jag tror stenhårt på att alla har potential till att vara snyggare än vad många tror är möjligt men det som står i vägen för att folk ska bli så snygga är dom själva(och samhällets idealer), tråkigt nog.. men vi har väl alla haft de dagarna då vi känner oss fula och äckliga men att låta dom tankarna ta över är, vad jag tror, de värsta man kan göra även om det är bekvämt att luta sig tillbaka på alla bortförklaringar.
Det här är riktigt jobbigt att skriva för jag råkade slänga datorn i golvet här om dagen... men iaf.
Jag önskar att fler skulle ha självförtroendet till att tycka om sig själva och bejaka sig själva. De första steget är alltid svårast och det finns många tillfällen när man blir frestad av att återvända till alla trygga och skyddande ursäkter men om man lyckas hitta den där lilla rösten som säger hur fantastisk man verkligen är och ger sig tid till att lyssna på den och ta åt sig av vad den säger så blir steg nr 2 mycket lättare :)
Rörigt värre men hoppas att ni förstår :) Får se om jag kan lyckas förtydliga det jag vill få fram i ett senare tillfälle eller när jag har en dator ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar